Domů » Atrakce » Vyhlídková věž Bratčice: prcek, ale nabízí výhled do daleka

Vyhlídková věž Bratčice: prcek, ale nabízí výhled do daleka

Rozhledna, kterou najdete kousek od jihomoravské vesnice Bratčice, je sice relativně nízká, ale nabízí se vám z ní výhled na Pálavu a Bílé Karpaty. A vlastně díky malé výšce a pohodlnému výstupu se na ni mohou vydat všichni, kterým výška nedělá příliš dobře.

Rozhledny mám rád a ty nízké nebo nedostavěné ještě více. Vyhlídková věž Bratčice patří právě do takového kategorie. Jedná se o cihlovou budovu původního vodojemu, která je vysoká pouhých šest metrů. Výstup nahoru umožňují betonové schody s kovovým zábradlím, které budovu obkružují.

Rozhledna a bývalý vodojem u Bratčic

Střecha je volná se zábradlím. Na sloupku najdete jen nějakou anténu, tuším od mobilního operátora. Úplně dlouho bych se tak na vyhlídce nezdržoval.

Výhled z rozhledny
Pohled z rozhledny směrem do Bratčic

K rozhledně se dostanete například po D52, na exitu 16 sjedete směrem na Židlochovice, odbočíte doleva směrem na Ledce, ale minete je a až v kopci prudce odbočíte opět doleva do Sobotovic. Odtud už projedete rovně směrem na Bratčice a kousek za mostem pod dálnicí uvidíte odpočívku s lavičkou a zmíněnou rozhlednou.

Pohled z vyhlídkové věže u Bratčic

Návštěvu Bratčického vodojemu můžete spojit s občerstvením v Pivovarské Pivnice Bratčice a podívat se na okolní pískovny. A vlastně autem není tak daleko do Dolních Kounic na Hrad a zámek nebo ke Klášteru Rosa coeli. Na druhé straně v Židlochovicích můžete zase zrelaxovat v místním zámeckém parku. Nebo naopak směrem na Brno to můžete vzít přes Ořechov a podívat se na Mokřad Troubského potoka.

Z podobného ranku je také nízká rozhledna v Lednici, o které jsem psal v článku Lednice a nejnižší rozhledna na Moravě.